در این پست تصاویر گل هایی که در واحد کشاورزی سال دوم آمده رو مشاهده می کنید.
ختمی
اطلسی
بقیه عکس ها در ادامه مطلب
در این پست تصاویر گل هایی که در واحد کشاورزی سال دوم آمده رو مشاهده می کنید.
ختمی
اطلسی
بقیه عکس ها در ادامه مطلب
مجموعه عکس های یک جاده خیلی هیجان انگیز معروف به جاده مرگ در قالب اسلاید. این جاده در آمریکای جنوبی شهر Blovia واقع است.
در قسمت داخل چراغ خواب سرپیچ و لامپ مناسب را نصب میکنیم و ظاهر کار را می توانیم با نوار و پارچه و ... تزیین کنیم تا زیبایی بیشتری پیدا کند .
علایم شایع
علل
عفونت با سالمونلاتیفی که یک باکتری است که در حیوانات مبتلا به عفونت یافت میشود و با گوشت یا شیر آلوده به انسانها منتقل میگردد. پختن کامل میکروبها را میکشد. عفونت میتواند به وسیله افراد بیمار یا حاملین غیر بیماری که پس از اجابت مزاج بدون شستن دقیق دستها به غذا دست میزنند، نیز منتقل گردد.
عوامل افزایشدهنده خطر
عواقب مورد انتظار
با درمان معمولاً ظرف 3-2 هفته قابل علاج است. بدون درمان میتواند کشنده باشد.
عوارض احتمالی
درمان
اصول کلی
داروها
فعالیت
حداقل 3 روز پس از محو علایم استراحت در بستر ضروری است. برای پیشگیری از تشکیل لختههای خونی ورید عمقی، پاها را باید غالباً در بستر خم کرد.
رژیم غذایی
در طول مرحله اسهال یک رژیم غذایی کاملاً مایع لازم است. سپس یک رژیم غذایی پرکالری و کاملاً متعادل لازم است. مکملهای ویتامینی و معدنی ممکن است کمک کننده باشند.
1- بازدید یا گردش علمی(استفاده از روش های مشارکتی و فعال در فرایند تدریس)
2- نمایش یک قطعه فیلم
3- دعوت از متخصصان(این متخصصان حتی می توانند از والدین فراگیران باشند)
مراحل یک بازدید یا گردش
مراحل یک بازدید یا گردش علمی(قبل، ضمن، بعد) آمادگی برای یک گردش علمی مانند آماده شدن برای بهره گیری از سایر رسانه های آموزشی است ولی چند مورد خاص وجود دارد که حتما باید به آنها دقت کرد:قبل از بازدید: تعیین موضوع یا هدف بازدید،هماهنگی با اولیا، گرفتن مجوز، تدارکات و ...
ضمن بازدید:گروهبندی شاگردان، بیان انتظارات، رعایت نکات ایمنی، نظم و ...
بعد از بازدید: ارائه گزارش (شفاهی یا کتبی)، بحث در مورد گردش و ...
سخنی با مدرس
محدود شدن به کتاب خلاقیت را از شاگردان می گیرد.
توجه داشته باشید که کتاب هدف نیست بلکه وسیله ای است برای آموزش.
توجه داشته باشید که یک تصویر می تواند گویای ساعت ها صحبت کردن باشد بنابراین گاهی اوقات کل واحد در تصویر اول واحد خلاصه شده است.(مثل واحد فناوری و سیستم) شما می توانید در هرواحد درسی رشته ها دانشگاهی و گرایش های آن و همچنین به بازار کار آن رشته ها مختصر بپردازید. همچنین می توانید از روش های مشارکتی و فعال در فرایند تدریس استفاده کنید.مثل «روش های نمایشی(expository)- تخیل هدایت شده(directed imagination)- گردش علمی- بارش مغزی یا طوفان فکری(brain storming) و ...» راهنمای عملی روش های مشارکتی و فعال در فرایند تدریس/منوچهر فضلی خای
ابعاد یادگیری
«1- یاد گیری فرد گرایانه(individualistic learning) هریک ازذانش آموزان با بقیه تفاوت دارند و موفقیت و شکست آنها ارتباطی با دیگران ندارد. در نتیجه خود آنان مسئول یادگیری خویش اند و برای رسیدن به هدف های آموزشی و پرورشی، به دور از روش های تعاونی و مشارکتی، فعالیت می کنند. این گونه دانش آموزان مشکل ارتباط پیدا کرده، اغلب گوشه گیر و کم روهستند و گاه به افسردگی دچار می شوند.
2- یادگیزی رقابتی(competitive learning) در این نوع یاگیری دانش آموزان گمان می برندزمانی به اهداف خواهند رسید که هیچ یک از همکلاسان، به آن اهداف نرسند. در این حالت کلاس عرصه رقابتی است که درآن، پس از رسیدن چند تن به قله ی شناخت، دیگران تلاش نخواهند کرد.
3- یادگیری تعاونی(cooperative learning) در این نوع یادگیری دانش آموزا می پندارند که تنها زمانی به اهداف دست می یابند که دیگر دانش آموزان نیز بتوانند به این اهداف برسند. البته امکان دارد یادگیری تعاونی انگیزه وعلاقه به رقابت سالم را کاهش دهد؛ زیرا گاه منافع گروهی، شخص را از صحنه رقابت، که سر منشا ابداعات و پیشرفت هاست، خارج می کند. برای رفع این مشکل، توصیه می شود در ارزشیابی ها، قضاوت های فردی و گروهی مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر تشویق فعالیت های گروهی، به افراد شاخص و ساعی نیز توجه شود.»راهنمای عملی روش های مشارکتی و فعال در فرایند تدریس/منوچهر فضلی خای
دانش آموزان با دیدن این فیلم کاملا با نحوه ی سیم کشی کلید تبدیل آشنا شده و می توانند براحتی
مدار کلید تبدیل را ببندند.
قابل استفاده دانش آموزان ودبیران محترم حرفه وفن
حجم ۹ مگابایت
فیوز وسیلهای است که مدارهای الکتریکی را در برابر جریان غیر مجاز محافظت میکند. اگر جریانی بیش از جریان نامی از فیوز بگذرد فیوز میسوزد و بدین ترتیب جریان برق، قطع خواهد میشود. به عبارت ساده، فیوز یک وسیله حفاظتی است که در تجهیزات و مدارات الکتریکی به کار برده میشود تا در مواقعی که جریانی بیشتر از حد انتظار از وسیله عبور میکند، با سوختن فیوز مدار قطع شود تا تجهیزات دیگر آسیبی نبینند. این وسیله اولین بار توسط توماس ادیسون در سال 1890 میلادی ثبت اختراع شدهاست.
نحوه عملکرد
عنصر اصلی ساخت فیوز، یک نوار فلزی است که
هنر کنده کاری نقوش به روی چوب را منبت گویند. قابل توجهاست که منبت میتواند به صورت یک تکه یا چند تکه انجام شود هرگاه منبت کاری بر روی چوب بزرگ یک تکه انجام شود، منبت یک تکه و هرگاه منبت کاری بر روی تکههای کوچکی انجام شود، منبت چند تکه خواهد بود. منبت بر حسب نوع برجستگی که در کار آن به وجود میآید به پنج دسته تقسیم میگردد: منبت کم بر جسته، منبت نیم برجسته، منبت تمام برجسته، پیکره، قلم زنی بر روی چوب
ساخت یک بلندگو در خانه کار دشواری نیست و جمع آوری وسایل مورد نیاز آن هزینه چندانی ندارد که این وسایل عبارتند از :
مقداری سیم و یک سیم لخت کن
یک عدد لیوان کاغذی معمولی
یک عدد لیوان کاغذی کوچک
بشقاب کاغذی
چسب حرارتی
سه عدد آهنربای نسبتا قوی
یک عدد تخته سه لایه با ابعاد 1 در 1 متر
شش عدد کش لاستیکی
یک عدد دستگاه ضبط صوت که دارای خروجی صدا برای بلندگو باشد..........
ریسمانی که در پیوند زدن به کار می رود باید دارای شرایط زیر باشد :
1- در مقابل آفتاب و رطوبت زود نپوسد.
2- ریسمان باید به اندازه کافی...
بنابر آنچه بیان شد موقع پیوند زدن زمانی است که گیاه در دوره فعالیت یعنی شیره نباتی در جریان باشد.بنابراین از نظر علمی در هر موقع از ستال به استثنای موقعی که گیاه در دوره استراحت به سر می برد و شیره نباتی راکد گردیده می توان عمل پیوند را انجام داد.
این نظریه در عمل به اشکالاتی بر می خورد که عملا موقع پیوند زدن را محدود می کند.
1- مقدار زیاد شیره نباتی مانع ایجاد تماس بین پیوندک و پایه در ناحیه طبقه مولده و جوش خوردن آنها با یکدیگر می شود و به اصطلاح باغبانان پیوندک در شیره نباتی مایع مانع ایجاد تماس بین پیوندک و پایه در ناحیه طبقه مولده و جوش خوردن آنها با یکدیگر می شود و به اصطلاح باغبانان پیوندک در شیره نباتی خفه می گردد.
2- حرارت زیاد باعث تبخیر فوق العاده پیوندک شده و قبل از آنکه سلولهای طبقه مولده یکی شوند و شیره نباتی کافی به پیوندک برسد، گرما پیوندک را خشک نموده از بین می برد.
3- سرمای زمستان و یخبندان و بطور کلی حرارت کمتر از 10 درجه در هوای اطراف پیوندک نیز مانع فعالیت سلولهای نامبرده گردیده جوش خوردن پیوند را غیر ممکن می سازد.
بنابر آنچه گفته شد عملاً در دو فصل بطور حتم می توان گیاهان را پیوند کرد .یکی در فصل بهارپس از بیدار شدن پایه و قبل از انکه شدت جریان شیره نباتی زیاد شود و یا انکه سرمای اول بهار مانع فعالیت سلولهای قسمت هوایی گیاه گردد و دیگری در اواخر تابستان و یا ائایل پائیز (بنا بر نوع درخت ) که جریان شیره نباتی تا اندازه ای کند شده و سرمای زمستان هنوز فرا نرسیده است.بدیهی است که هر گاه ممکن شود با وسایل مناسبی از اثر سوء گرمای تابستان جلوگیری به عمل آید و یا آنکه گرمای هوای محل اجازه دهد می توان درفصل نامبرده نیزعمل پیوند را انجام داد